دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 


شرط جدید برای ادامه فعالیت اینستاگرام: ابتدا باید خسارت بدهند
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای با تاکید بر اینکه قصد اداره کنندگان اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور اغتشاش شود و ناامنی و نا آرامی و کشت و کشتار راه بیفتد، اظهار کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی معتقدم که اگر این دو نرم افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارات را پرداخت کنند؛ چراکه آنها در اتفاقات اخیر هم مشارکت و هم معاونت داشتند و باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند.


۱۱ سد مهم کشور با ذخیره آب زیر ۲۰درصد
در زمان حاضر ۱۱ سد مهم کشور درصد پرشدگی زیر ۲۰درصد دارند؛ در واقع بیش از ۸۰درصد ظرفیت مخازن این سد‌ها خالی است. بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که در زمان حاضر مجموع ذخایر آبی سد‌های کشور ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، نشان‌دهنده میزان پرشدگی ۳۷ درصدی است.


کوثری، نماینده تهران:‌ مجلس پیگیر اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در مجلس ضمن اینکه پیگیری‌های لازم را برای اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس خواهیم داشت، بحث تجدیدنظر در روابط با فرانسه و آلمان را نیز مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهیم.


آسوشیتدپرس درباره علت توقف مذاکرات تهران-ریاض
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: چند مقام عراقی گفتند، مذاکرات میان ایران و عربستان، دو رقیب منطقه‌ای که بغداد میانجیگری آن را برعهده داشت، عمدتا به دلیل ادعای تهران مبنی بر این که پادشاهی سعودی در مداخله‌های خارجی برای تحریک اعترضات در ایران نقش داشته، متوقف شده است.

 

احتمال افزایش قیمت خودرو طی ۳ ماه آینده
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بازار در ۳ ماه آینده حدود ۱۰۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کند؛ تا به امروز ۴۰ درصد آن محقق شده است و ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو در ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.


کمال خرازی: توانایی تولید بمب اتمی داریم، اما قصد تولید آن را نداریم
مشاور عالی مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه پیشین ایران گفت: امروز از توانایی‌های بالا برخورداریم و هر روز سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر و تولید بالاتر را اعلام می‌کنیم. توانایی را داریم ولی قصد تولید بمب را نداریم. ما تولید بمب را حرام و از نظر راهبردی راهگشا نمی‌دانیم چرا که اگر ایران به سمت سلاح هسته‌ای برود کشورهای منطقه هم در مسابقه تسلیحاتی قرار می‌گیرند و می‌خواهند با کمک دیگران سلاح هسته‌ای تولید کنند.


مذاکرات امیرعبداللهیان، بورل و مورا در نشست امان
امیر عبداللهیان تصریح کرد: قرار است آقای بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند، تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفت‌وگوها را تکمیل کنیم.


نماینده مجلس خبرگان: نظام اسلامی به هیچ وجه از مسئله حجاب کوتاه نمی‌آید
عباس کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث حجاب و عفاف و سیاست‌های نظام در این‌باره گفت: حجاب و عفاف خط قرمز نظام اسلامی است؛ زیرا حجاب از ضروریات دین اسلام است و نظام اسلامی به هیچ وجه از مسئله حجاب و عفاف و غیرت زن ایرانی کوتاه نمی‌آید.


پنج واحد صنفی در قزوین بدلیل «ارائه خدمات به افراد بی حجاب» پلمب شد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پنج واحد صنفی در قزوین به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی تعطیل و پلمب شد. وی با اعلام این خبر اظهار داشت: این واحدها به دلیل کشف حجاب در آنها و ارایه سرویس و خدمات به افراد بی حجاب پلمب شد.


طرح عجیب مجلس؛ ناشر هر خبری که آثار سوء اجتماعی داشته باشد، مجازات می شود
محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در موافقت با این طرح اظهار داشت: طبق طرح جدید مجلس، افرادی که اخبار کذب را نشر بدهند قاعدتا باید پاسخگوی تبعات سوء آن باشند. این طرح در مورد هر خبری که آثار سوءاجتماعی داشته باشد و موجب ضربه به جامعه شود، صدق می‌کند. منتشرکنندگان این اخبار اگر نتوانند جبران خسارت بکنند، باید مجازات شوند.


دو هزار و ۴۰۰ ماموریت قلبی و تنفسی اورژانس در سه روز، در پی آلودگی هوای تهران
شروین تبریزی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درخصوص آمار مراجعان به اورژانس به دلیل آلودگی هوا، گفت: «از ۲۴ تا ۲۶ آذر ماه به ترتیب ۸۱۴، ۸۰۴ و ۸۷۵ ماموریت بیمار قلبی تنفسی داشته‌ایم که در مجموع می‌توان گفت حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر در این سه روز مشکل قلبی و تنفسی پیدا کرده‌اند.»


دیپلمات‌ها می‌گویند مسیر دیپلماتیک با ایران باز می‌ماند، مگر اینکه تهران دست به غنی سازی ۹۰ درصدی بزند
یک دیپلمات غربی گفت: «اگر ایران برنامه نظامی خود را به وضوح از سر بگیرد و ۹۰ درصد غنی‌سازی کند، کل بحث در ایالات متحده، اروپا و اسرائیل تغییر می‌کند». او می‌گوید که مسیر دیپلماتیک باز می‌ماند مگر اینکه ایران دست به چنین عملی بزند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار